E Ö T V Ö S H Í R E K
Mi történt velünk áprilisban és május elején?
Tanulóink részt vesznek a tanulmányi versenyeken, és szép eredményeket érnek el.
Ceglédberceli Eötvös József Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
E Ö T V Ö S H Í R E K
Mi történt velünk áprilisban és május elején?
Tanulóink részt vesznek a tanulmányi versenyeken, és szép eredményeket érnek el.
A Ceglédberceli Eötvös József Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Ifjúsági Fúvószenekara meghívja Önt és szeretteit
a 2015. május 4-én, hétfőn 17.30-kor
a ceglédberceli katolikus templomban tartandó hálaadó koncertjére.
E Ö T V Ö S H Í R E K
Versenyeredmények
Háziversenyek
2015. évi március 15-én megemlékezés a ceglédberceli művelődési házban az Eötvös József Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola és Művészeti Iskola diákjaival készült videó megtekinthető az Mozgóképek menüpont alatt.
Különös közzétételi lista
2020/2021. tanév
Az intézmények eredményességéről, felkészültségéről, személyi feltételeihez (személyes adatokat nem sértve) kapcsolódó legfontosabb információkról a szülőket tájékoztatni szükséges, melynek érdekében indokolt ezen adatok nyilvánossá tétele. A 11/1994. (VI. 8.) MKM r. 8. § (6) bekezdés/ kötelezi az intézményeket az ún. különös közzétételi lista megjelentetésére.
S.sz. |
Személy |
Végzettség |
Szakképesítés |
Beosztás |
Tanított tantárgy |
1. |
Pedagógus |
főiskola |
tanító, matematika szakkollégium |
iskolaotthonos tanító |
matematika, környezet, testnevelés, technika, egyéb |
2. |
Pedagógus |
főiskola |
gyógyped. pszichoped. |
gyógypedagógus, osztályfőnök |
SNI fejlesztés, habilitáció, rehabilitáció |
3. |
Pedagógus |
főiskola |
német tanító |
német tanító, osztályfőnök |
nemzetiségi német, magyar, ének, |
4. |
Pedagógus |
főiskola |
tanító, fejlesztő-differenciáló pedagógus |
iskolaotthonos osztályfőnök, fejlesztő-differenciáló pedagógus |
magyar, testnevelés, etika, fejlesztés, egyéb |
5. |
Pedagógus |
főiskola |
tanító, ember és társadalom ismeret szakkollégium |
osztályfőnök, tanító |
ének, matematika, technika, környezet, rajz, |
6. |
Pedagógus |
főiskola |
magyar szakos tanár, eü. technikumi végzettség, kertészmérnök |
osztályfőnök, magyar szakos és term. ismeret tanár |
magyar nyelv és irodalom, természetismeret |
7. |
Pedagógus |
főiskola |
tanító, könyvtár szakkollégium |
osztályfőnök |
magyar, testnevelés, matematika, ének, környezetismeret |
8. |
Pedagógus |
főiskola |
nevelőtanár, fejlesztő pedagógus, |
fejlesztő pedagógus, |
BTMN tanulók fejlesztése |
9. |
Pedagógus |
főiskola |
német tanító |
német tanító, óraadó |
német népismeret, nemzetiségi tánc |
10. |
Pedagógus |
főiskola, egyetem |
matematika-kémia szakos tanár, közoktatás vezető közoktatási szakértő |
intézményvezető-helyettes, matematika tanár |
matematika |
11. |
Pedagógus |
főiskola |
tanító, technika szakkollégium |
osztályfőnök |
magyar, matematika, etika, testnevelés, környezet, rajz, technika, |
12. |
Pedagógus |
főiskola, egyetem |
nemzetiségi német tanító és tanár, angol tanító, innovatív mesterpedagógus |
iskolaotthonos osztályfőnök, nemzetiségi német tanító, munkaközösség vezető |
nemzetiségi német nyelv és irodalom, nemzetiségi népismeret, magyar nyelv és irodalom, egyéb |
13. |
Pedagógus |
főiskola |
földrajz-rajz szakos tanár, infomédia pedagógus. közoktatási szakértő |
osztályfőnök, földrajz, rajz szakos tanár |
földrajz, rajz, természettudomány |
14. |
Pedagógus |
egyetem |
történelem szakos tanár |
történelemtanár intézményvezető |
történelem |
15. |
Pedagógus |
egyetem |
történelem szakos tanár, nemzetiségi néptánc oktató |
osztályfőnök, történelem szakos tanár, nemzetiségi néptáncoktató |
történelem, nemzetiségi tánc, honismeret |
16. |
Pedagógus |
főiskola, egyetem |
német tanító, német tanár |
osztályfőnök, német tanító, német tanár |
német nyelv és irodalom, német hon- és népismeret |
17. |
Pedagógus |
főiskola |
biológia-kémia- szakos tanár |
biológia-kémia- szakos tanár |
természettudomány, biológia, kémia, |
18. |
Pedagógus |
főiskola |
magyar-történelem szakos tanár |
osztályfőnök, , etika tanár, magyar-tört. szakos tanár |
magyar nyelv és irodalom, történelem és társadalomismeret, etika |
19. |
Pedagógus |
főiskola |
biológia-testnevelés szakos tanár |
testnevelés és biológia tanár |
testnevelés, |
20. |
Pedagógus |
főiskola |
nemzetiségi német tanár |
nemzetiségi német nyelv és irodalom és német nép- és honismeret tanár, munkaköz. vezető |
német nemzetiségi nyelv, német népismeret |
21. |
Pedagógus |
főiskola |
tanító |
napközis nevelő, tanító |
egyéb, technika, rajz, környezetismeret |
22. |
Pedagógus |
főiskola |
matematika-testnevelés szakos tanár |
matematika és testnevelés tanár, DÖK segítő tanár |
matematika, testnevelés |
23. |
Pedagógus |
főiskola, |
német tanító, |
osztályfőnök, német tanító |
nemzetiségi német nyelv és irodalom, német népismeret, magyar, testnevelés |
24. |
Pedagógus |
főiskola |
tanító, informatika szakkollégium, magyar néptánc oktató |
napközis csoportvezető ének, tánc és informatika tanár |
egyéb, ének, tánc, informatika |
25. |
Pedagógus |
főiskola |
angol-történelem szakos tanár, pedagógia szakos bölcsész etika tanár |
osztályfőnök, angol-történelem szakos tanár, munkaköz. vezető |
történelem, angol nyelv, etika |
26. |
Pedagógus |
főiskola |
tanító, technika szakkollégium, gyógytestnevelő |
igazgató helyettes |
matematika, |
27. |
Pedagógus |
főiskola |
tanító, matematika szakkollégium |
iskolaotthonos tanító, |
matematika, rajz, technika, testnevelés, egyéb |
28. |
Pedagógus |
egyetem |
testnevelő tanár, edző |
testnevelő tanár, óraadó |
testnevelés |
28. |
Pedagógus |
főiskola |
tanító, könyvtár szakkollégium, magyar tanár |
osztályfőnök |
magyar, matematika, technika, testnevelés, etika, rajz, ének |
29. |
Pedagógus |
főiskola |
matematika-fizika szakos tanár |
matematika és fizika tanár, óraadó |
matematika, fizika |
30. |
Pedagógus |
egyetem |
informatika szakos tanár |
informatika tanár, óraadó |
informatika |
31. |
Pedagógus |
főiskola |
matematika szakos tanár |
matematika tanár, óraadó |
matematika |
32. |
Pedagógus |
főiskola |
klarinét tanár |
klarinét tanár |
klarinét, fuvola |
33. |
Pedagógus |
főiskola |
ének-zene-karvezetés szakos tanár |
zongora tanár |
zongora, korrepetíció, kamara, tehetséggondozás |
34. |
Pedagógus |
főiskola |
magyar-ének zene szakos tanár |
szolfézs tanár |
szolfézs, zenei előképző, |
35. |
Pedagógus |
főiskola |
ének zene szakos tanár |
szolfézs tanár |
szolfézs, zeneirodalom és zenetörténet tanár, |
35. |
Pedagógus |
főiskola+ MSC |
kürttanár, fúvószenekari karnagy |
rézfúvós tanár, zenekar vezető |
trombita, kürt, furulya, kamara, zenekar-vezetés, tehetség gond. |
36. |
Pedagógus |
főiskola + MSC |
harsona tanár, fúvószenekari karnagy |
rézfúvós tanár, |
tenorkürt, furulya, tuba, harsona, klarinét |
37. |
Pedagógus, népművelő |
főiskola |
tanító, nevelőtanár, népművelő |
napközis nevelő, tanító, könyvtáros |
egyéb, könyvtár, technika |
38. |
Pedagógus |
főiskola |
magyar-ének szakos tanár |
ének tanár |
ének |
39. |
Pedagógus |
főiskola |
ének-zene szakos tanár |
ének tanár |
ének |
40. |
Pedagógus |
főiskola |
jazzdobos előadóművész, ütős tanár |
ütős tanár |
dob |
41. |
Pedagógus |
főiskola |
tanító |
tanító, osztályfőnök, „boldog iskola” pedagógus |
magyar, matematika, testnevelés, környezet, rajz, ének, technika, etika |
S.sz. |
Személy |
Végzettség |
Szakképesítés |
Beosztás |
Megjegyzés |
1. |
NOMS 1 |
középiskola |
könyvelő, statisztikus, gyermek- és ifjúságvédelmi asszisztens |
iskolatitkár |
|
2. |
NOMS 2 |
egyetem |
számítástechnika tanár |
rendszergazda |
negyedállású |
3. |
NOMS 3 |
MA |
pszichológus, Fejlődés- és Klinikai Gyermekpszichológia szakirány |
iskolapszichológus |
félállású |
4. |
NOMS 4 |
MA |
logopédus |
logopédus |
6 óra/hét utazó gyógyped. |
Kompetenciamérési eredmények 2009- 2019. években
A jelentések adatai alapján megállapítható, hogy iskolánk tanulói a kompetenciaméréseken egyenletes teljesítményt mutatnak. Eredményeink az országos átlagtól szignifikánsan nem különböznek. A minimumszintet el nem érők aránya alacsonynak mondható, az 1. képességszinten teljesítők aránya alacsony. Ez az eredmény a nevelőtestület, tanítók, tanárok, fejlesztőpedagógusok közös munkájának köszönhető. A matematika, illetve magyar órákon mellett a más tantárgyakat tanító kollégák is figyelmet fordítanak a képességfejlesztésre.
Tanév |
Mérési terület |
Évfolyam |
Ceglédberceli átlag |
Községi átlag |
Nagyközségi/ városi átlag |
Országos átlag |
|||
2019 |
Matematika |
6. |
1457 |
1450 |
1476 |
1495 |
|||
8. |
1658 |
1607 |
1599 |
1624 |
|||||
2019. |
Szövegértés |
6. |
1434 |
1439 |
1481 |
1499 |
|||
8. |
1596 |
1542 |
1583 |
1608 |
|||||
2018. |
Matematika |
6. |
1510 |
1446 |
1471 |
1499 |
|||
|
|
8. |
1623 |
1548 |
1568 |
1614 |
|||
2018. |
Szövegértés |
6. |
1483 |
1429 |
1457 |
1492 |
|||
|
|
8. |
1609 |
1530 |
1555 |
1602 |
|||
2017 |
Matematika |
6. |
1503 |
1490 |
1456/1476 |
1497 |
|||
|
|
8. |
1594 |
1543 |
1565/1583 |
1612 |
|||
|
Szövegértés |
6. |
1486 |
1434 |
1457/1486 |
1503 |
|||
|
|
8. |
1567 |
1553 |
1523/1544 |
1571 |
|||
2016 |
Matematika |
6. |
1472 |
1432 |
1475 |
1486 |
|||
|
8. |
1579 |
1537 |
1569 |
1597 |
||||
Szövegértés |
6. |
1494 |
1425 |
1475 |
1487 |
||||
|
8. |
1537 |
1499 |
1538 |
1568 |
||||
2015 |
Matematika |
6. |
1474 |
1448 |
1455 |
1497 |
|||
8. |
1637 |
1555 |
1564 |
1618 |
|||||
Szövegértés |
6. |
1544 |
1424 |
1441 |
1488 |
||||
8. |
1616 |
1494 |
1509 |
1567 |
|||||
2014 |
Matematika |
6. |
1462 |
1456 |
1453 |
1491 |
|||
8. |
1626 |
1570 |
1578 |
1617 |
|||||
Szövegértés |
6. |
1462 |
1430 |
1441 |
1481 |
||||
8. |
1575 |
1497 |
1515 |
1557 |
|||||
Matematika |
6. |
1463 |
1456 |
1436 |
1489 |
||||
8. |
1515 |
1570 |
1558 |
1620 |
|||||
2013 |
|||||||||
Szövegértés |
6. |
1512 |
1428 |
1826 |
1497 |
||||
8. |
1451 |
1493 |
1493 |
1557 |
|||||
Matematika |
6. |
1527 |
1436 |
1442 |
1489 |
||||
8. |
1556 |
1549 |
1557 |
1612 |
|||||
2012 |
|||||||||
Szövegértés |
6. |
1491 |
1412 |
1424 |
1472 |
||||
8. |
1568 |
1494 |
1510 |
1567 |
|||||
Matematika |
6. |
1370 |
1437 |
1448 |
1486 |
|||
8. |
1622 |
1550 |
1554 |
1601 |
||||
2011 |
||||||||
Szövegértés |
6. |
1393 |
1408 |
1426 |
1465 |
|||
8. |
1572 |
1513 |
1525 |
1577 |
||||
Matematika |
6. |
1420 |
1446 |
1453 |
1503 |
|||
8. |
1600 |
1572 |
1577 |
1622 |
||||
2010 |
||||||||
Szövegértés |
6. |
1505 |
1422 |
1435 |
1483 |
|||
8. |
1532 |
1524 |
1533 |
1583 |
||||
Matematika |
6. |
469 |
465 |
466 |
489 |
|||
8. |
460 |
460 |
463 |
484 |
||||
2009 |
||||||||
Szövegértés |
6. |
503 |
484 |
487 |
513 |
|||
8. |
493 |
472 |
477 |
502 |
Tanév |
Évismétlő |
Ok |
Kimaradó |
Ok |
||
Fő |
Évf. |
Fő |
Évf. |
|||
2019/2020 |
1 |
7. |
bukás 1 tantárgyból |
0 |
- |
- |
2018/2019 |
1 |
6. |
Osztályozóvizsgán nem jelent meg. |
1 |
8. |
Bukás 3 tantárgyból, más intézménybe távozott. |
2017/2018 |
2 3 |
5 7 |
bukás 3 tantárgyból bukás 3 vagy 4 tantárgyból |
1 |
7. |
Sikertelen osztályozóvizsga után kimaradt, életkoránál fogva nem tanköteles. |
2016/2017 |
1 |
7. |
bukás minden tantárgyból |
0 |
||
2015/2016 |
3 |
7. |
bukás 2-nél több tantárgyból |
0 |
||
2014/2015 |
2 1 |
7. 8. |
bukás 2-nél több tantárgyból bukás 2-nél több tantárgyból |
1 |
8. |
HÍD II-be távozott (megegyezik az azonos soron szereplő évismétlővel) |
2013/2014 |
1 |
6. |
sikertelen pótvizsga |
2 1 1 |
6. 6. 4. |
év végén HÍD II. programba távozott tanév közben fegyelmivel eltávozott tanév közben fegyelmivel eltávozott |
2012/2013 |
1 3 2 |
2. 6. 7. |
sikertelen pótvizsga bukás több tárgyból bukás 3 tárgyból |
1 3 1 |
1. 6. 7. |
SNI, szegregált intézménybe javasolt, év végén távozott HÍD II-be távozott (megegyeznek az azonos soron szereplő évismétlőkkel) másik iskolába távozott (megegyezik az azonos soron lévő egyik évismétlővel) |
2011/2012 |
1 1 1 1 |
1. 2. 7. 8. |
bukott 3 tárgyból sikertelen pótvizsga sikertelen pótvizsga bukott több tárgyból |
1 |
8. |
HÍD II: program iskolájába távozott (azonos az ezen a soron feltüntetett évismétlővel) |
2010/2011 |
1 1 3 1 |
1. 2. 6. 7. |
bukott 3 tárgyból sikertelen pótvizsgák sikertelen pótvizsgák sikertelen pótvizsgák |
|||
2009/2010 |
1 2 |
4. 6. |
Bukás 3 tantárgyból Bukás 3 tantárgyból és sikertelen pótvizsga 1 tantárgyból |
A középiskolai eredmények nincsenek feltöltve a kijelölt elektronikus felületre, így csak részleges információkkal rendelkezünk.
Továbbtanulási mutatók
tanév |
8. osztályosok száma |
továbbtanulók |
||||
tanév |
8. osztályosok létszáma |
gimnázium |
szakközépiskola/ szakgimnázium |
szakiskola/ szakközépiskola |
HÍD II-be |
évismétlő |
2019/2020. |
38 |
9 fő (23,7%) |
22 fő (57,9%) |
7 fő (18,4 %) |
0 |
0 0 |
2018/2019. |
33 |
8 fő (24%) |
16 fő (49%) |
8 fő (24%) |
0 |
1fő (3%) |
2017/2018. |
36 |
8 fő (22%) |
17 fő (47%) |
11 fő (31%) |
0 |
0 |
2016/2017. |
34 |
9 fő (26,5%) |
13 fő (38%) |
12 fő (35,5%) |
0 |
0 |
2015/2016. |
33 |
6 fő (18%) |
23 fő (70%) |
4 fő (12%) |
0 |
|
2014/2015. |
29 |
|||||
2013/2014. |
34 |
7 |
21 |
6 |
0 |
0 |
2012/2013. |
30 |
1 |
20 |
8 |
1 |
0 |
2011/2012. |
37 |
7 |
14 |
15 |
0 |
1 |
2010/2011. |
45 |
7 |
20 |
18 |
||
2009/2010. |
32 |
5 |
22 |
15 |
|
|
2008/2009. |
32 |
2 |
21 |
9 |
|
|
2007/2008. |
36 |
2 |
23 |
9 |
|
|
2006/2007. |
40 |
12 |
16 |
12 |
|
|
2005/2006. |
47 |
1 |
23 |
23 |
|
|
2004/2005. |
53 |
10 |
25 |
18 |
|
|
2020/2021. tanévben
Fejlesztő, habilitációs, rehabilitációs foglalkozások: összesen heti 48 óra
Nevelési tanácsadó szakvéleménye alapján (BTMN tanulókra): 26 óra
Szakértői bizottság szakvéleménye alapján (SNI tanulókra): 22 óra
Felzárkóztatás, korrepetálás: összesen heti 8 óra
1.a 1 óra
2.a 1 óra
3.a 1 óra
4.a 1 óra
4.b 1 óra
Tehetséggondozás: 27 óra
Alsó tagozat: 13 óra
Informatika szakkör: 1 óra
Magyar néptánc szakkör: 1 óra
Tehetséggondozás: 2 óra
Tömegsport: 1 óra
Alprogrami foglalkozások
digitális 3 óra
művészeti: 1 óra
logikai: 2 óra
testmozgás alapú: 1 óra
életgyakorlat alapú: 1 óra
Felső tagozat: 14 óra
Tehetséggondozás: 3 óra
Matematika, magyar és német nyelvi előkészítő foglalkozás 3 óra
Nemzetiségi felsős tánc szakkör: 1 óra
Tömegsport: 1 óra
Alprogrami foglalkozások 5-6. évfolyam
digitális: 1 óra
művészeti: 1 óra
logikai: 1 óra
testmozgás alapú: 2 óra
életgyakorlat alapú: 1 óra
Az írásbeli, szóbeli, gyakorlati beszámoltatások, az ismeretek számonkérésének rendje
Az ellenőrzés és értékelés a tanítási-tanulási folyamat alapvető alkotóeleme. A tanulók tanulmányi előrehaladásának, képességeiknek és személyiségfejlődésüknek ellenőrzése és értékelése a tájékoztatás, visszajelzés a nevelő és a tanuló számára egyaránt.
Az ellenőrzés során meglátják munkájuk eredményét. A tanuló visszajelzést kap önmaga képességeiről, tudásáról, így ösztönöz további munkára, szorgalomra. A tanár is tájékoztatást kap ismeret-, és információátadásának sikeréről, oktató munkájának eredményéről. Az ellenőrzés és az értékelés nevelő jellegű tevékenység, így része a személyiség fejlesztésének.
Lényeges, hogy a beszámoltatás ne legyen öncélú, ne csupán a „jó jegyért” dolgozzon a tanuló! Lényege a segítő szándék, a hibák javítása, a hiányosságok pótlása, melynek során a tanulók megfelelnek a tantervi követelményeknek.
Az értékelést megalapozó ellenőrzés célja:
Az ellenőrzés az és azt követő értékelés legyen:
Az értékelés alapja: a helyi tanterv követelményrendszere. Az ellenőrzés és értékelés során figyelembe kell venni a tanulók életkori sajátosságait, a tantárgy jellegét és a tanuló önmagához viszonyított fejlődését is.
A pedagógus a következő módokon végezheti a tanulók értékelését:
A tanuló által végzett többletmunkát értékelni kell, de ez a minimum követelmények teljesítése alól nem mentesít. A pedagógus joga, hogy az osztályzatokon kívül milyen értékelési rendszert alakít ki, amellyel a kisebb mulasztásokat elmarasztalja, vagy a pozitív megnyilvánulásokat honorálja (pl. piros pont, fekete pont, „kis jegy”, csillag, nyomda, stb.). Ez a sajátos értékelési rendszer segít abban, hogy a tanulót rendszeres munkára, odafigyelésre késztesse (pl. felszerelés vagy házi feladat hiánya, helyes feladatmegoldás, stb.)
A felsorolt beszámoltatási formák közül a témazáró dolgozatot és a próbamérést a megírás előtt 1 héttel jelezni kell. A dolgozat megírása és a javított írásbeli munka kiosztása között nem telhet el 2 hétnél hosszabb idő.
A gyakorlati tevékenységek értékelésénél figyelembe kell venni a tanuló adottságait. Ha az adott tárgyból képességei, készségei nem teszik lehetővé a gyakorlati minimum követelmények teljesítését, lehetőséget kell biztosítani, hogy más területen, szorgalommal és elméleti teljesítménnyel megszerezze a továbbhaladáshoz szükséges érdemjegyet.
Az otthoni, napközis, tanulószobai felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai
Formája
Írásbeli és szóbeli házi feladat
Célja
Típusa
A házi feladat lehet kötelező és nem kötelező.
A kötelező házi feladat feleljen meg a tanuló életkori sajátosságainak. Csak olyan kötelező házi feladat adható fel, amelyet a tanuló otthon, az órán gyakorolt anyag, ill. feladatok alapján meg tud oldani.
Nem kötelező házi feladatként feladható olyan feladat, amely kapcsolódik az anyaghoz, de több ismeretet, logikát követel. Ezek a feladatok a differenciálás eszközei lehetnek, a jó tanulóknál a tehetséggondozást szolgálhatják. A képességek szerinti differenciálást az otthoni feladatok mennyiségével is meg lehet valósítani.
Mennyisége
Az írásbeli házi feladat összesen annyi legyen, ami a napközis tanulási időben elvégezhető.
A szóbeli házi feladatok feleljenek meg az életkori sajátosságoknak.
A napi terhelés az otthoni munkákat tekintve ne haladja meg a délelőtti tanórák időtartamának a felét. Erről a napközis nevelők és az osztálytanítók, valamint a szaktanárok időszakonként és/vagy szükség szerint konzultálnak és egyeztetnek
Házi feladat hétvégére, szünetekre
Hétvégére, szünetekre (őszi, téli és tavaszi szünet) nem adható több házi feladat, mint amennyit a következő órára való felkészülés igényel.
A nyári szünetre javasolni lehet gyakorló feladatokat, házi olvasmányokat.
A házi feladat hiánya
A házi feladat hiányáért fekete pont adható.
A tanár belátása szerint, de általában 5 fekete pont után 1-es jár a naplóba. Ez a jegy a félévi, ill. év végi osztályzatba nem számít olyan súllyal, mint egy feleletjegy. Célszerű a naplóban jelezni, pl. ezt a jegyet más színnel beírni.
Betegség után: Elsősorban a szóbeli házi feladatnál biztosítani kell a tanulónak megegyezés szerinti időt, hogy bepótolja azoknak az óráknak az anyagát, amelyekről hiányzott. Az egyéni felkészülést kérésre segíteni kell (magyarázat, korrepetálás).
Ha éppen azon az órán jön vissza a tanuló a betegségről, amikor dolgozat következik, megírja, de figyelembe kell venni, hogy az adott anyagnál mennyit hiányzott. A tanár joga eldönteni, hogyan értékeli a dolgozatot, hogyan kéri számon a kimaradt anyag pótlását.
Az iskolaotthonos oktatásban a házi feladatot az iskolában végzik el a tanulók. (11/1994.(VI.8.) MKM rendelet 39/C (4)). Hét közben gyakorlás céljából csak az olvasókönyvet és a német nemzetiségi nyelvhez szükséges anyagot viszik haza. Hétvégére a többi felszerelést is hazaadja az iskola és házi feladat is adható, a fenti szabályok figyelembe vételével.
Első tanítási nap: 2020. szeptember 1. (kedd)
Utolsó tanítási nap: 2021. június 15. (kedd)
Tanítási napok száma 180 nap
A szorgalmi év I. féléve 2021. január 22-ig tart (péntek)
Bizonyítványosztás: 2021. január 29.
Félévzáró értekezlet: 2021. február 8. (hétfő)
Őszi szünet: 2020. október 26. – október 30-ig
Utolsó tanítási nap október 22. (csütörtök), első tanítási nap november 2. (hétfő)
Téli szünet: 2020. dec.21.- 2020. január 3-ig
Utolsó tanítási nap 2020. december 18. (péntek), első tanítási nap 2021. január 4. (hétfő)
Tavaszi szünet: 2021. április 1. (csütörtök) – április 6.
Utolsó tanítási nap 2021. március 31. (szerda), első tanítási nap 2021. április 7. (szerda)
Országos szintű munkavégzési időpontok
Tanuló létszámok 2020/2021. tanévben, október 1-én |
|||||||||
Alsós tanulók (fő) |
Összesen |
||||||||
Osztályok |
1.a |
1.b |
2.a |
2.b |
3.a |
3.b |
4.a |
4.b |
148 |
23 |
22 |
17 |
16 |
21 |
22 |
14 |
13 |
||
Felsős tanulók (fő) |
|||||||||
Osztályok |
5.a |
5.b |
6.a |
6.b |
7.a |
7.b |
8.a |
8.b |
132 |
18 |
15 |
15 |
14 |
19 |
17 |
16 |
18 |
||
Mindösszesen: |
280 |
|
Tanuló létszámok 2019/2020. tanévben, október 1-én |
||||||||
Alsós tanulók (fő) |
Összesen |
||||||||
Osztályok |
1.a |
1.b |
2.a |
2.b |
3.a |
3.b |
4.a |
4.b |
135 |
15 |
16 |
22 |
22 |
14 |
13 |
18 |
15 |
||
Felsős tanulók (fő) |
|||||||||
Osztályok |
5.a |
5.b |
6.a |
6.b |
7.a |
7.b |
8.a |
8.b |
136 |
14 |
14 |
19 |
19 |
16 |
17 |
18 |
19 |
||
Mindösszesen: |
271 |
|
Tanuló létszámok 2018/2019. tanévben, október 1-én |
||||||||
Alsós tanulók (fő) |
Összesen |
||||||||
Osztályok |
1.a |
1.b |
2.a |
2.b |
3.a |
3.b |
4.a |
4.b |
136 |
20 |
23 |
14 |
14 |
19 |
15 |
16 |
15 |
||
Felsős tanulók (fő) |
|||||||||
Osztályok |
5.a |
5.b |
6.a |
6.b |
7.a |
7.b |
8.a |
8.b |
140 |
17 |
18 |
15 |
19 |
17 |
19 |
16 |
19 |
||
Mindösszesen: |
276 |
Tanuló létszámok 2017/2018. tanévben, október 1-én |
|||||||||
Alsós tanulók (fő) |
Összesen |
||||||||
Osztályok |
1.a |
1.b |
2.a |
2.b |
3.a |
3.b |
4.a |
4.b |
133 |
16 |
17 |
21 |
16 |
14 |
14 |
18 |
17 |
||
Felsős tanulók (fő) |
|||||||||
Osztályok |
5.a |
5.b |
6.a |
6.b |
7.a |
7.b |
8.a |
8.b |
139 |
17 |
19 |
15 |
18 |
16 |
19 |
16 |
19 |
||
Mindösszesen: |
272 |
Tanuló létszámok 2016. október 1. |
|||||||||
Összesítés |
|||||||||
Alsós tanulók |
1.a |
1.b |
2.a |
2.b |
3.a |
3.b |
4.a |
4.b |
139 |
20 |
19 |
14 |
14 |
17 |
17 |
19 |
19 |
||
Felsős tanulók |
5.a |
5.b |
6.a |
6.b |
7.a |
7.b |
8.a |
8.b |
133 |
14 |
18 |
15 |
19 |
14 |
20 |
16 |
17 |
||
Összesen: |
272 |
||||||||
Tanuló létszámok 2015. október 1. |
|||||||||
Összesítés |
|||||||||
Alsós tanulók |
1.a |
1.b |
2.a |
2.b |
3.a |
3.b |
4.a |
4.b |
133 |
16 |
16 |
17 |
16 |
19 |
17 |
17 |
15 |
||
Felsős tanulók |
5.a |
5.b |
6.a |
6.b |
7.a |
7.b |
8.a |
8.b |
135 |
15 |
17 |
15 |
16 |
18 |
21 |
18 |
15 |
268 |
|
Összesen: |
268 |
Tanuló létszámok 2014. október 1. |
|||||||||
Összesítés |
|||||||||
Alsós |
1.a |
1.b |
2.a |
2.b |
3.a |
3.b |
4.a |
4.b |
138 |
18 |
17 |
19 |
20 |
18 |
14 |
16 |
16 |
||
Felsős |
5.a |
5.b |
6.a |
6.b |
7.a |
7.b |
8.a |
8.b |
131 |
15 |
16 |
16 |
21 |
19 |
15 |
14 |
15 |
||
Összesen: |
269 |
||||||||
Tanuló létszámok 2013. október 1. |
|||||||||
Összesítés |
|||||||||
Alsós |
1.a |
1.b |
2.a |
2.b |
3.a |
3.b |
4.a |
4.b |
136 |
18 |
18 |
19 |
15 |
16 |
16 |
19 |
15 |
||
Felsős |
5.a |
5.b |
6.a |
6.b |
7.a |
7.b |
8.a |
8.b |
137 |
15 |
19 |
21 |
18 |
14 |
16 |
19 |
15 |
||
Összesen: |
273 |
||||||||
Tanuló létszámok 2012. október 1. |
|||||||||
Összesítés |
|||||||||
Alsós |
1.a |
1.b |
2.a |
2.b |
3.a |
3.b |
4.a |
4.b |
139 |
22 |
17 |
17 |
16 |
19 |
16 |
14 |
18 |
||
Felsős |
5.a |
5.b |
6.a |
6.b |
7.a |
7.b |
8. |
137 |
|
15 |
19 |
21 |
18 |
14 |
16 |
30 |
|||
Összesen: |
276 |
||||||||
Tanuló létszámok 2011. október 1. |
|||||||||
Összesítés |
|||||||||
Alsós |
1.a |
1.b |
2.a |
2.b |
3.a |
3.b |
4.a |
4.b |
138 |
17 |
16 |
19 |
16 |
16 |
18 |
19 |
18 |
||
Felsős |
5.a |
5.b |
6.a |
6.b |
7. |
8.a |
8.b |
136 |
|
17 |
16 |
19 |
20 |
27 |
18 |
19 |
|||
Összesen: |
274 |
||||||||
Tanuló létszámok 2010. október 1. |
|||||||||
Összesítés |
|||||||||
Alsós |
1.a |
1.b |
2.a |
2.b |
3.a |
3.b |
4.a |
4.b |
134 |
17 |
16 |
16 |
18 |
17 |
17 |
18 |
15 |
||
Felsős |
5.a |
5.b |
6.a |
6.b |
7.a |
7.b |
8.a |
8.b |
147 |
18 |
18 |
29 |
19 |
19 |
19 |
24 |
20 |
||
Összesen: |
276 |
Különös Közzétételi Lista Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Zeneiskola
2020/2021.
Egyéni hangszeres oktatás: 44 tanuló, szolfézs előképző 9 tanuló
hangszeres előképző 1.: -
hangszeres előképző 2.:1 zongora + 2 furulya + 1 ütő = 4 fő
2019/2020
Egyéni hangszeres oktatás: 45 tanuló
ek 1.: 2 furulya + 5 zongora = 7 fő
ek. 2.:1 zongora
tenorkürt = 16 fő
2018/19. Egyéni hangszeres oktatás: 45 tanuló
ek 1.: zong. = 3
ek 2.: fur, tr, kürt, zong, fuv, klar = 25
B tagozat: zong, klar. =2 fő
2017/18. egyéni hangszeres oktatás: 45 tanuló
ek 1.: zong. = 3
ek 2.: fur, tr, kürt, zong, fuv, klar = 25
1.: fuv, klar, tr, ten, zong = 7
2.: zong, fuv. = 2
3.: tr, zong, tuba = 5
5.: tr = 1
7.: zong = 1
9.: tr. = 1
B tagozat: zong, klar. =2 fő
2019/2020
II.Ceglédberceli Regionális Rézfúvós Kamarazenei Verseny
Kürtös Kamaracsoport: Dicséret
Rézfúvós trió: Nívó díj
Rézfúvós kvartett: Nívó díj
Klarinét trió: Nívó díj
XII. Pest Megyei Kamarazenei verseny, Cegléd
Regionális Kamarazenei verseny, Pécel
2018/2019
-
2017/2018
2016/2017. tanév
2015/16. tanév
Iskolai szolfézs verseny
2014/15-ös tanév
VII. Pest Megyei Kamaraverseny:
Nívó díj: rézfúvós kamara együttes 3 fő; rézfúvós kamaraegyüttes, 2 fő.
Kiemelt nívó díj: rézfúvós kamara, 3 fő
Dicséret: trombita kamara, 2 fő
2013/14-es tanév:
- VI. Pest Megyei Kamarazenei Verseny
2012/13-as tanév:
- Pest Megyei Rézfúvós Verseny (Göd)
- V. Pest Megyei Kamara Verseny
- félévi és év végi tanszaki hangverseny
- karácsonyi ünnepi hangverseny
- iskolai ünnepségeken szólisták vagy kamara csoportok szereplése (a nemzeti összetartozás napján, évnyitó és/vagy évzáró ünnepélyen)
- óvodai Mikulás-hangverseny és hangszerbemutató
- Eötvös-napi rendezvényen
- Mindenki Karácsonyán
- Farsangszobán
- Siklódi versenyen
- anyák napi osztály ünnepségeken
- pedagógus napon
- ballagási ünnepségen
- Szólisták, kamara zenekarok illetve ifjúsági zenekar fellépése községi ünnepségeken (pl. nőnap, március 15-én, okt. 6-i koszorúzáson, nov. 4-ei falunapon, Mindenki karácsonyán, )
- Fellépés nemzetiségi rendezvényeken (Nemzetiségi napok, Farsangszoba, Báránytánc, nemzetiségi ünnepek, németek kitelepítésének évfordulója)
- Zenekari tagság a helyi és közeli csoportokban (Freude Kapelle, Német Nemzetiségi Fúvószenekar, Kisparty Zenekar, Gerjeparti Fúvósegylet)
2020/2021.
Szolfézs: 5 csoport
- szolf. előképző = 9 fő
- szolf.1. csoport= 13 fő
- szolf. 2-3. csoport =12 fő
- szolf. 4. csoport = 5 fő
- zeneirodalom-zenetörténet 1-2. csoport = 7 fő
B tagozat: nincs
Kamara: 8 fő
Zenekar: 10 fő
Tehetséggondozás: 4 fő
különös közzétételi lista 2020-2021..pdf | [ ] | 1224 kB |
Kérjük a szülőket, hogy a mellékletben található nyilatkozatott töltsék ki.
Hit és erkölcs.pdf | [ ] | 1284 kB |
E Ö T V Ö S H Í R E K
Február végén is eseménydús iskolai életről számolhatunk be.
Február 2-án összevont szülői értekezlet volt az iskolába készülő nagycsoportosok szüleinek, az óvodában. A szülők tájékoztatót hallhattak az iskola által nyújtott lehetőségekről, megismerkedhettek az elsős tanító nénikkel.
2015. február 13. Ceglédberceli Eötvös József Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola farsangjáról készült videó megtekinthető az Mozgóképek menüpont alatt.
E Ö T V Ö S H Í R E K
Karácsony előtt csupa jó dolog történt az iskolában.
Ilyen volt például az Eötvös est, melyre minden osztály nagy lelkesedéssel készült és a pedagógusok segítségével színvonalas, szórakoztató produkciók kerültek a nézők elé.
Sporteredmények
2009 / 2010 |
|
Körzeti kosárlabda verseny Monoron
IV. korcsoport fiúk III. hely. |
|
Területi focibajnokság Albertirsán
6. osztályosok |
|
Területi focibajnokság Dánszentmiklóson
8. osztályosok IV. helyezés |
|
Sporteredmények
2008 / 2009 |
|
Kistérségi labdarúgó verseny
Dánszentmiklós / felkészítette: Tóth Róbert / VII. hely |
|
Kistérségi III. korcsoportos fiú kosárlabdaverseny
Nagykőrös / felkészítette: Tóth Róbert / II. helyezett csapat tagjai: Vándor Kristóf, Tenke Krisztián, Papp Lajos, Kovács Dávid, Kogler Zoltán, Kemka Norbert, Obrácz Dániel, Tuska Krisztián, Tóth Dominik, Görög Barnabás, Juhász Bence |
|
Pest Megyei Diákolimpia körzeti leány kosárlabdaverseny
Cegléd / felkészítette: Tóth Róbert / II. helyezett csapat tagjai: Détári Dorina, Kaposi Edit, Kőrösi Mercedes, Kröll Dorottya, Nagy Dóra, Püspöki Petra, Tóth Klaudia, Molnár Cintia, Plutzer Anita, Gál Bernadett, Gyug Bernadett |
|
Szabó Pál Emlékverseny
Ceglédbercel /térségi/ |
|
60 méteres síkfutás
|
|
1 - 2. osztály leány
I. Epres Fruzsina 1.a |
1 - 2. osztály fiú
II. Gyolcsos Dávid 2.b |
3 - 4. osztály leány I. Peszeki Patrícia 3.a |
3 - 4. osztály fiú I. Szlovák Roland 4.a |
5 - 6. osztály leány I. Kröll Dorottya 5.b |
|
1000 méteres síkfutás
|
|
5 - 6. osztály leány III. Püspöki Petra 5.b |
|
7 - 8. osztály fiú II. Nagy Richárd 8.b |
|
Kislabdahajítás
|
|
1 - 2. osztály leány
I. Kovács Mercédesz 2.a |
1 - 2. osztály fiú
II. Zátrok Dániel 2.a |
3 - 4. osztály leány
II. Peszeki Patrícia 3.a |
3 - 4. osztály fiú
I. Koska Zsolt 3.a |
5 - 6. osztály leány III. Détári Dorina 6.b |
|
7 - 8. osztály fiú III. Dudás László 8.b |
|
Súlylökés
|
|
7 - 8. osztály leány
I. Gál Laura 7.a |
7 - 8. osztály fiú
II. Nagy Richárd 8.b |
Váltóverseny alsó tagozat
|
|
1 - 2. osztály
I. 2.a osztály |
3 - 4. osztály
I. 4.a osztály |
|
|
Dr. Bácsalmási Péter emlékverseny:
Budapest, BEAC Pálya 2008.07.26.
I. Kröll Dorottya (9,11) |
I. Dudás László kislabda hajítás (53 m) IV. Obrácz Dániel (11 éves 36 m) |
Budapest Bajnokság 2008.10.04. UTE Pálya
I. Kröll Dorottya (8,7) 12 éves korcsoport IV. Csobán Evelin |
I. Dudás László kislabda hajítás (59 m) IV. Obrácz Dániel (11 éves 34,55 m) |
7.o. FIÚK / kosárlabda
CEGLÉDBERCEL-ALBERTIRSA
A GYŐZTES CSAPAT: |
|
6.o. FIÚK/ kosárlabda
CEGLÉDBERCEL-ALBERTIRSA
A GYŐZTES CSAPAT: |
|
Petró Zoltán MEGYEI BAJNOK és O.B. DÖNTÖS A négypróbában / gátfutás, gerelyhajítás, távol-, és magasugrás/ |
Ceglédberceli
Eötvös József Nyelvoktató Nemzetiségi
Általános Iskola és
Alapfokú Művészeti Iskola
OM azonosító: 201 365 2737 Ceglédbercel, Pesti út 160.
Tel./ fax: 53/ 378 007 e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
HÁZIREND
Ceglédbercel, 2015.
dr. Nagy Gáborné
igazgató Tartalomjegyzék
Múzeumi, kiállítási, könyvtári és művészeti előadáshoz kapcsolódó foglalkozások................. 12
- a tanulókat az első tanítási napon, az első tanórán,
- a szülőket a szülői értekezleten.
1. Az iskola területén és az iskolaépület 5 méteres körzetében dohányozni tilos.
1. A tanuló kötelessége, hogy:
2. A testnevelési órákon, sportfoglalkozásokon is tartsa be az általános szabályokat és ezeken kívül a következő külön előírásokat:
ellenőrző könyvben, írásban kérheti.
Tanulóinkat, a tanulói jogok gyakorlása az első iskolai tanév megkezdésekor, valamint más iskolából való beiratkozás időpontjától illeti meg. A tanulói kötelességek is ettől az időponttól vannak érvényben.
tevékenységében május végéig részt kell venniük.
9. A szülők kérdéseiket, véleményüket, javaslataikat szóban vagy írásban egyénileg vagy választott képviselőik, tisztségviselőik útján közölhetik az iskola igazgatóságával, nevelőivel.
9. óra 15.15 -16.00
14.30 között történik.
Iskolánkban a német nyelvet nemzetiségi, emelt szintű és normál tantervű formában oktatjuk.
1.Iskolánkban a váltócipő használata kötelező. Ez a délutáni és a sportfoglalkozásokra is igaz.
Az egyes tanítási órákon – a tanulók önkéntes jelentkezése alapján – különféle tantárgyi felelősök segíthetik a tanórai munka lebonyolítását, a tanulók felszerelésének, a házi feladatának ellenőrzését, az órához szükséges eszközök biztosítását (pl.: leckefelelős, pontozó, szertáros, térképfelelős).
A tanuló a szülő előzetes engedélykérése nélkül csak indokolt esetben maradhat távol az iskolától. A szülő ilyen esetben is köteles a lehető leghamarabb bejelenteni a mulasztás okát. Lehetőség szerint már a hiányzás első napján jelezzen az osztályfőnöknek.
Ismételt igazolatlan mulasztás esetén a Gyermekjóléti Szolgálat közreműködését igénybe véve az osztályfőnök megkeresi a tanuló szüleit. 50 igazolatlan óra után a járási közigazgatási hivatal megvonhatja az iskolalátogatási támogatást.
Ha a tanulónak egy tanítási évben az igazolt és igazolatlan mulasztása meghaladja a 250 órát, és emiatt teljesítménye nem értékelhető érdemjeggyel, a tanítási év végén nem osztályozható, kivéve, ha a nevelőtestület engedélyezi, hogy osztályozó vizsgát tegyen. Az osztályozó vizsga letételéről és időpontjáról a tantestület dönt. Erről két héttel a vizsga időpontja előtt az intézmény értesíti a tanulót és szülőt. A nevelőtestület akkor tagadhatja meg az osztályozó vizsga letételét, ha az igazolatlan mulasztások száma meghaladja a 20 igazolatlan órát, és az iskola eleget tett értesítési kötelezettségeinek.
Az osztályozó vizsga minimum követelményeit tantárgyanként és évfolyamonként a házirend melléklete tartalmazza.
Ha az első féléves nagyszámú hiányzása miatt a tanuló félévkor nem osztályozható, akkor a tantestület az egyes tárgyakból osztályozó vizsgára kötelezheti. Az osztályozó vizsga anyagát a szaktanár állítja össze az adott félév tananyagából. A vizsgabizottságot az igazgató vagy a helyettes jelöli ki. Az értesítés, megjelenés, lebonyolítás szabályai megegyeznek az év végi osztályozó vizsgákéval.
Amennyiben van lehetőség szociális támogatás adására, ezek odaítéléséről az osztályfőnök véleményének figyelembe vételével az igazgató dönt.
A tankönyvtámogatás alanyi jogon jár a tanulóknak, a mindenkor érvényes jogszabályok szerint.
Zeneiskola
Iskolánk biztosítja, hogy tanulóink alapfokú művészetoktatási intézmény /zeneiskola/ növendékei lehessenek. A felvétel rendjét a Pedagógiai Program 3. számú melléklete tartalmazza. A zeneiskolai tanulmányokért térítési díjat kell fizetni. A térítési- és tandíj fizetés rendjét a 8/2010. (VI.04.) ÖK rendelet tartalmazza. A rendelet szövege a házirend mellékleteként megtalálható. A zeneiskolai órák délután vannak. A házirend a délutáni zeneiskolai órákra is vonatkozik.
A közoktatási törvény előírásainak megfelelően a tanítási napokon a délutáni időszakban a tanulók részére foglalkozásokat kínál az iskola. A délutáni benntartózkodás alól a szülő írásos kérelmére az igazgató adhat felmentést. A döntés meghozatala előtt az igazgató konzultál az osztályfőnökkel és a gyermeket tanító pedagógusokkal.
Az egyéni képességek minél jobb kibontakoztatását, a tehetséges tanulók gondozását, valamint a lemaradók felzárkóztatását az egyes szaktárgyakhoz kapcsolódó tanórán kívüli tehetséggondozó és felzárkóztató foglalkozások segítik. A sajátos nevelési igényű (SNI) tanulókat gyógypedagógus, a magatartási zavarral küzdőket (BTMN) fejlesztő pedagógus fejleszti.
Az intézmény lehetőség szerint részt vesz az IPR működtetésében. Ennek szellemében fokozott figyelmet fordít a halmozottan hátrányos helyzetű és hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatására, egyéni fejlesztésére.
A különféle szakkörök működése a tanulók egyéni képességeinek fejlesztését szolgálja. A szakkörök jellegüket tekintve lehetnek művészetiek, technikaiak, szaktárgyiak, de szerveződhetnek valamilyen közös érdeklődési kör vagy hobbi alapján is. A szakkörök indításáról – a felmerülő igények és az iskola lehetőségeinek figyelembe vételével – minden tanév elején az iskola vezetősége dönt. Szakkör vezetését – az iskola igazgatójának megbízása alapján – olyan felnőtt is elláthatja, aki nem az iskola dolgozója.
Az iskolai sportkör tagja az iskola minden tanulója. Az iskolai sportkör sportcsoportjainak foglalkozásai a tanórai testnevelési órákkal együtt biztosítják a tanulók mindennapi testedzését, valamint a tanulók felkészítését a különféle sportágakban az iskolai és iskolán kívüli sportversenyekre. Az iskolai sportköri díjat a tanév elején önkéntes szülői támogatás formájában kapja az intézmény. Felhasználásáról minden tanév elején a tantestület dönt, és erről tájékoztatja a Szülői Munkaközösséget. Az intézmény együttműködési megállapodást köt iskolán kívüli sportegyesületekkel a tanulók foglalkoztatására.
Az iskola nevelői a nevelőmunka elősegítése céljából az osztályok évente egy alkalommal tanítási idő alatt tanulmányi kirándulást szervezhetnek. A tanulók részvétele a kiránduláson önkéntes, a felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük. Az itthon maradók a párhuzamos osztályban vagy az eggyel alacsonyabb évfolyamon teljesítik tanulmányi kötelezettségüket. A kirándulás akkor engedélyezett, ha az osztály tanulóinak legalább 70 %-a részt vesz azon.
A tehetséges tanulók továbbfejlesztését segítik a különféle (szaktárgyi, sport, művészeti stb.) versenyek, vetélkedők, melyeket az iskolában minden évben rendszeresen szervezünk. A legtehetségesebb tanulókat az iskolán kívüli versenyeken való részvételre is felkészítjük.
A nevelési és a tantervi követelmények teljesítését segítik a táborszerű módon, az iskola falain kívül szervezett, több napon keresztül tartó erdei iskolai foglalkozások, melyeken főleg egy-egy tantárgyi téma feldolgozása történik. A tanulók részvétele az erdei foglalkozásokon önkéntes, a felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük. Az itthon maradók a párhuzamos osztályban vagy az eggyel alacsonyabb évfolyamon teljesítik tanulmányi kötelezettségüket. Az erdei iskola akkor engedélyezett, ha az évfolyam tanulóinak több mint 70 %-a részt vesz azon.
Egy-egy tantárgy néhány témájának feldolgozását, a követelmények teljesítését segítik a különféle közművelődési intézményekben, illetve művészeti előadásokon tett csoportos látogatások. A tanulók részvétele ezeken a foglalkozásokon – ha az tanítási időn kívül esik és költségekkel jár- önkéntes. A felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük.
A szabadidő hasznos és kulturális eltöltésére kívánja a nevelőtestület a tanulókat azzal felkészíteni, hogy a felmerülő igényekhez és a szülők anyagi helyzetéhez igazodva különféle szabadidős programokat szervez (pl.: túrák, kirándulások, táborok, színház- és múzeumlátogatások, klubdélutánok, úszás, táncos rendezvények). A tanulók részvétele a szabadidős rendezvényeken önkéntes, a felmerülő költségeket a szülőknek kell fedezniük.
A tanulók egyéni tanulását, önképzését az iskolai könyvtár is segíti. Nyitvatartása lehetővé teszi könyvtári órák szervezését, másrészt a könyvkölcsönzést. Az a tanuló, aki a kölcsönzött könyvet elveszíti, megrongálja, vagy határidőre nem viszi vissza, kártérítést fizet. A könyvtári nyitvatartási időben a tanulók használhatják az ott található személyi számítógépeket és az internet szolgáltatást. Az iskolai könyvtár végzi a tartós tankönyvek és a pedagógus kézikönyvek nyilvántartásba vételét, elkülönített tárolását és kölcsönzését. Az ingyenes tartós tankönyvek kezelését a tankönyv felelős szervezi, az iskolai könyvtáros segíti.
teljesítményért.)
iskola honlapjára.
Fegyelmi eljárás lezárásaként meghozható szankciók:
A fegyelmi büntetés indokolt esetben maximum 6 hónapra felfüggeszthető.
Súlyos kötelességszegésnek minősülnek például az alábbi esetek:
A házirend módosítását az első-hatodik pontban leírt módon kell végrehajtani.
Iskola házirend 2017. -PDF[842].pdf | [Iskolai házirend (PDF)] | 391 kB |
NÉVADÓNK
Báró Eötvös József
Eötvös József 1813-ban született nemesi családban. Édesanyja a német arisztokrácia tagja volt, aki fia oktatását otthon végezte anyanyelvén, vagyis németül. Így Eötvös József még kamaszkorában is csak törte a magyar nyelvet. Ezért édesapja, Ignác nyilvános iskolába íratta és magyar nevelőt fogadott mellé, Pruzsinszky Józsefet. Az ő lelkes magyarsága és liberális gondolkodása gyakorolták az ifjú Eötvösre az első jelentős hatást. Ezt erősítette a pesti egyetem /1826-31/ szellemisége, és Szalay Lászlóval, a későbbi jó nevű történetíróval kötött barátsága. Az egyetem befejezése után Eötvös ügyvédi oklevelet szerzett 1833-ban.
|
Ceglédbercelen 1879-ig két tanteremben folyt a tanítás, amelyek szűknek bizonyultak. Az első és a második osztály, 200 nebuló együtt tanult egy nagy pajtaszerű épületben. Az iskola katolikus egyházi iskola volt. A helyi plébános a Vallás- és Közoktatási Minisztériumhoz fordult anyagi támogatásért, amit azonban elutasítottak. Végül az uradalom által adományozott 14 hold föld jövedelméből sikerült a harmadik termet felépíteni.
Iskolánk nyolc évfolyamon, 14 osztállyal működik. Osztályaink általában kis létszámúak, 18-20 fősek. Ez kedvező a gyermekek szempontjából, hiszen több figyelem és idő jut rájuk, valamint kedvező a differenciálás, a kompetenciaalapú oktatást jellemző kiscsoportos tanulás-szervezés és a hatékony nyelvoktatás szempontjából is.
A nyelvoktatásban többféle lehetőség közül választhatnak a szülők. Első a német nemzetiségi tagozat, melynek hagyományos nyelvoktató formájában vehetnek részt a gyermekek iskolánkban. Ez minden évfolyamon heti öt németórát, valamint hetente 1 német hon- és népismeret órát jelent. Az emelt nyelvi óraszám mellett a német nemzetiségi identitástudat elmélyítését, a nemzetiségi hagyományok ápolását tartalmazza a tanterv. Ezt a formát elsősorban a német kisebbséghez tartozóknak és azoknak a gyermekeknek ajánljuk, akik jó képességekkel és kiváló nyelvérzékkel rendelkeznek, hiszen ez a tanrend nagyobb terhelést és magas követelményszintet takar.
A másik alternatíva a normál tantervű oktatás, melyben a nyelvoktatás 4. osztályban kezdődik, és heti három órában zajlik az általános iskolai oktatás végéig. Normál tagozaton elegendő számú jelentkező esetén német vagy angol nyelvet választhatnak a szülők. Ezt a tagozatot azoknak ajánljuk, akiknek a legfontosabb, hogy a gyermek biztos alapokat szerezzen az írás, olvasás, számolás és az egyéb készségek (mozgás, szociális kompetenciák, stb.) területén. Ezt a formát javasoljuk azoknak a gyermekeknek is, akiknél írási, olvasási, számolási vagy beszéd probléma merül fel, vagy ahol a szülő szeretné későbbre időzíteni a nagyobb terhelést. Itt nagyobb óraszámban tanulhatják a matematikát és a rajzot, lehetőség van az órák utáni egyéni vagy kiscsoportos foglalkozásokra is.
Az egyes tagozatok között átjárhatóság van: az 1. és a 3. osztály végén lehet megváltoztatni az előző döntést. Magasabb nyelvi óraszámú tagozatra akkor lehet átkerülni, ha az aktuális követelményszintet a tanuló különbözeti vizsga keretében teljesíteni tudja.
A zeneiskolai képzés kezdeteként már első osztálytól zenei előképzőre iratkozhatnak be a gyerekek, amely játékos módon a hangszeres oktatást alapozza meg. Itt heti két csoportos foglalkozáson vesznek részt. Az előképző osztályok elvégzése harmadik osztálytól nem feltétele a hangszeres képzésnek.
A későbbiekben a következő tanszakok közül választhatnak:
Tanulóink kamaracsoportokban és az iskolai zenekarban is játszhatnak.
A zeneoktatás nagy népszerűségnek örvend nem csak a tanulók körében, hanem a pedagógusokéban is. Hiszünk abban, hogy a zene széppé formálja és gazdagítja a gyermekek lelkét.
Az iskolaotthonos nevelési-oktatási forma a 2011/2012. tanévtől indult az iskolában. Kedveltségét jól mutatja, hogy minden évben kérik a szülők beiratkozáskor. Itt a gyermekek reggel 7.45-től délután 16.00 óráig az iskolában tartózkodnak. Az osztállyal foglalkozó két tanító segíti az átmenetet az óvodából a tanulás világába. A zökkenőmentesebb átállás és a fokozatos terhelés érdekében a tanórák egész napra el vannak osztva, 15.00 órakor fejeződnek be. A tanulók az iskolában elkészítik a házi feladatot, iskolatáskát csak a hétvégén viszik haza. Ennek a formának az előnyei, hogy a gyermekek terhelése egyenletesebb, a felzárkóztatás intenzívebb, így kevesebb a lemaradó. A két osztálytanító között kiegyensúlyozottabb a feladatmegosztás, hiszen felváltva látják el feladataikat délelőtt és délután. A házi feladat elkészítésében is segítséget nyújtanak, ezzel rögtön képet is kapva a tanulók haladásáról. Hátránya, hogy a külön foglalkozásokra csak 16.00 óra után mehetnek a tanulók.
A sajátos nevelési igényű és a magatartás zavarral küzdő tanulók integrált oktatása 2002. óta folyik intézményünkben. Ha szükséges, eltérő tanterv szerinti, illetve differenciált foglalkoztatást biztosítunk a rendszerbe kerülő gyermekeknek. Az ellátást gyógypedagógus, fejlesztőpedagógus, és logopédus segíti. Előny, hogy a fejlesztés helyben történik, és az óvodából az iskolába történő átmenet során is folyamatos és zavartalan az ellátás.
Az iskola két telephelyen működik, a Petőfi úti épület négy alsó tagozatos osztálynak, a Pesti út 160. szám alatti központi három alsós és hét felsős osztálynak ad otthont. A főépületet néhány éve korszerűsítette Ceglédbercel Község Önkormányzata, itt modern, esztétikus környezetben tanulhatnak a gyermekek. Bár a Petőfi úti épület nem új, a külső és belső környezet is gondozott, biztonságos és igényesen kialakított.
Délután három napközis és egy tanulószobai csoport fogadja a gyermekeket. A gyermekétkeztetés a Petőfi utca 1. szám alatti épületben zajlik.
A főépületben található tornaterem 2010. év nyarán került felújításra. Az udvaron nemrég felújított, gumiborítású szabadtéri pálya szolgálja a sportolni vágyókat
A Ceglédberceli Eötvös József Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola és AMI szeretettel vár minden gyermeket és felnőttet. Az itt dolgozók munkájukkal, törekvéseikkel magas színvonalú nevelést, oktatást szeretnének nyújtani Önöknek. Legyen a partnerünk!
2737 Ceglédbercel, Pesti út 160.
West Palm Beach, FL 33401
+36-30/750-3742